گرامیداشت ۱۸ فروردین، سالروز شهادت شهیدحسن ملک احمدی

۱۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۶ کد : ۲۷۳۰۰ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۷۳

فرا رسیدن سالروز عروج ارزشمندترین گنجینه تاریخ دانشگاه بیرجند، شهید حسن ملک احمدی  دانشجوی امور زراعی، در تاریخ ۱۸ فروردین ماه ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی قمیش گرامی باد.

زندگی نامه شهید حسن ملک احمدی


دانشجوی شهید حسن ملک احمدی در سال 46 در شهرستان شاهرود متولد شد. وی دانشجوی مقطع کاردانی رشته امور زراعی دانشگاه بیرجند بود که در تاریخ 18اردیبهشت سال 67 در منطقه عملیاتی قمیش به شهادت رسید. وی در منزل مادر بزرگ بدنیا آمد. دوره تحصیل ابتدایی شاگردی ممتاز و از نظر اخلاق، تربیت و تحصیل بی نظیر و در امور دینی سرآمد دیگر فرزندان خانواده ، وی دوره متوسطه را در شاهرود و از شاگردان ممتاز دبیرستان دکتر شریعتی بود.

     با شروع نهضت انقلابی مردم ایران این شهید والامقام نیز همچون دیگر مردم در تظاهرات دوران انقلاب حضوری بی نظیر داشت. او علاقه شدیدی به اهداف انقلاب اسلامی داشت و همواره مایل بود تا قرعه فال بنام وی زده شود تا بتواند دین خود را ادا نماید و در جبهه‌های حق علیه باطل خدمت بیشتری انجام دهد. هنگامی که برای مرخصی از دانشگاه بیرجند به زادگاهش شاهرود می‌رفت در این ایام به کار بنایی می‌پرداخت تا هزینه‌های تحصیلیش را بتواند پرداخت نماید و می‌گفت انسان باید خودکفا و خودساز باشد تا بتوانند روی پای خود بایستد. می‌گفت من عاشقم و می‌خواهم خدمتم را در دورترین نقاط مملکت بگذرانم و به مردم محروم وطنم خدمت کنم و عاقبت منطقه محروم و ولایتمدار بیرجند را انتخاب کرد.

      شهید ملک احمدی علاقه وافری به خدمت در راه دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی داشت پس داوطلبانه و علی‌رقم ضعف بینایی به جبهه‌های جنگ در خط مقدم شتافت. تا اینکه در راه اعتلای کلمه توحید و دفاع از عزت و سربلندی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه عملیاتی قمیش به فیض عظمای شهادت نائل گردید و افتخاری بر صفحه زرین زندگی نامه خود و خانواده اش بجاگذاشت.

آخرین ویرایش۱۸ فروردین ۱۴۰۳