دلایل ایجاد پروفایل در شبکه های اجتماعی علمی

۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۸ کد : ۱۳۳۴۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۷۰۳
دلایل ایجاد پروفایل در شبکه های اجتماعی علمی

شبکه های اجتماعی علمی بستری برای ارتباط مردم با دیگران، به اشتراک گذاشتن ایده ها و فعالیت ها است. با تغییر الگوی جستجوی اطلاعات دانشمندان و محققین در شبکه های اجتماعی علمی  (ASNS) با روش های جدیدی برای برقراری ارتباط ، همکاری و جمع آوری دانش روبرو می شوند.  شبکه های اجتماعی علمی به محققان در تحقیق و یادگیری، یافتن موضوعات محبوب، مجموعه ای از منابع، یادگیری مشارکتی و نظیر آن کمک می کنند. اطلاعات شخصی، ارتباطات و پیگیری فعالیت های افراد و سازمان هایی که علاقه مند هستید با آنها ارتباط داشته باشید را می توانید در شبکه های اجتماعی علمی دنبال کنید.

هدف کلی استفاده  از این شبکه ها  عبارتند از حفظ روابط، مشارکت اجتماعی، پیوستن و ایجاد گروه ها و صفحات، پیوستن و ایجاد بحث های گروهی، ایجاد و پیوستن به رویدادها، دنبال کردن دیگران، به اشتراک گذاشتن افکار و احساسات،  جستجوی مشاغل، به اشتراک گذاری اطلاعات و اسناد، به اشتراک گذاری عکس ها، فایل ها، موسیقی و فیلم ها، نشان کردن دوستان،  بازخورد دادن به دوستان، و غیره است.

هر فردی در صورتی که حتی یک مقاله‌ی معتبر منتشر کرده باشد یک پروفایل پژوهشی در شبکه‌های اجتماعی برای‌ او ایجاد خواهد شد. لذا هر پژوهشگر باید به این نکته توجه داشته باشد که  انتشار مقاله‌ در فضای آنلاین به درستی صورت گیرد و برای افزایش رؤیت‌پذیری پژوهش های خود که منجر به افزایش شهرت علمی و استنادپذیری متون علمی وی می شود، به طور جدی اقدام به انتشار لینک، متن کامل، چکیده و نماید. ابزارهای شبکه‌های اجتماعی سه هدف عمده برای پژوهشگران دارند:

 ارتباط بین پژوهشگران

کمک به دیده شدن پژوهشگران و فعالیت‌های پژوهشی‌ آنها

افزایش رؤیت‌پذیری و شهرت علمی


لینک دانلود فایل
آخرین ویرایش۲۳ خرداد ۱۴۰۰

نظر شما :