معرفی رابط افتخاری دانشگاه در طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی

۱۲ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۴ کد : ۱۰۴۲۷ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۹۹۷
دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند در پاسخ به نامه عباسعلی بهاری مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی دکتر عباس محمدی، عضو هیأت علمی گروه گیاه پزشکی را به عنوان رابط افتخاری این دانشگاه در ارتباط با طرح "هر کارمند حامی یک فرزند معنوی" معرفی کرد.
معرفی رابط افتخاری دانشگاه در طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند دکتر عباس محمدی، عضو هیأت علمی گروه گیاه پزشکی را به عنوان رابط افتخاری این دانشگاه در ارتباط با طرح "هر کارمند حامی یک فرزند معنوی" معرفی کرد.
با توجه به ابلاغ طرح اکرام ایتام و محسنین با موضوع هر کارمند حامی یک فرزند معنوی از سوی معاون اول رئیس جمهوری و صورتجلسه ستاد هماهنگی دکتر عباس محمدی به عنوان رابط افتخاری دانشگاه بیرجند معرفی شد.

طرح “اکرام ایتام” از نیمه دوم سال ۷۸ با هدف حمایت از کودکان یتیم و تامین نیازمندی‌های آنان در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی، درمان و…. آغاز شد. در این طرح، افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان در قالب کمک به یتیم خاص، کمک به دانش‌آموز خاص، کمک به دانشجوی خاص و … اقدام می‌نمایند. افراد حقیقی یا حقوقی که در این طرح «حامی» نامیده می‌شوند با مراجعه به کمیته امداد امام(ره) یا درگاه‌های الکترونیک و تکمیل فرم اعلام همکاری، آمادگی خود را جهت تحت حمایت گرفتن یک یا چند کودک یتیم اعلام می‌کنند. در طی مدت حمایت ، مبالغ واریزی حامی مستقیم به حساب فرزندان معنوی تحت حمایت واریز می گردد.

طرح محسنین از سال ۱۳۹۰ به صورت آزمایشی در ۵ استان کشور با هدف حمایت مالی از کودکان با سرپرست ناتوان شروع شد. طرح محسنین با هدف حمایت از این کودکان و با حمایت کمیته امداد امام(ره) درصدد است از مردم خیّر کشورمان که علاقه‌مند به مشارکت در طرح مذکور هستند، ثبت نام کرده و مقدمات حمایت از این کودکان را فراهم آورد.

آخرین ویرایش۱۲ آبان ۱۳۹۹