از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صورت پذیرفت؛

انتصاب دکتر احمد خامسان به عنوان رئیس دانشگاه معین استان خراسـان جنوبی و نماینـده وزارت علوم، تحقیقـات و فنـاوری دراسـتان

۰۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۳ کد : ۱۰۷۳۵ اخبار برگزیده اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۶۱۲۹
براساس حکمی از سوی دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند به سمت رئیس دانشگاه معین استان و نماینـده وزارت علوم، تحقیقـات و فنـاوری دراسـتان خراسان جنوبی منصوب شد.
انتصاب دکتر احمد خامسان به عنوان رئیس دانشگاه معین استان خراسـان جنوبی و نماینـده وزارت علوم، تحقیقـات و فنـاوری دراسـتان

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در این حکم آمده است؛ به منظور اجرای مصوبه 7418/95/دش مورخ 1395/04/27و مصوبه جلسه شماره 131 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور(ابلاغیه شماره 5711/99/دش مورخ1399/04/30 دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی) درخصوص سـیاست‌هـا وضوابط اجرایی حـاکم‌ بر آمـایش آمـوزش عـالی درجمهـوری اسـلامی ایران، و بـه‌منظـور تمرکززدایی و شبکه‌سـازی علمی، هم‌افزایی مؤسـسات آموزش عـالی واقع در آن اسـتان، مشـارکت هرچه بیشـتر مؤسسات در تصمیم گیری و تصمیم سازی‌های آموزش عالی، متناسب سازی و متوازن کردن توسعۀ مؤسـسات، کاهش بوروکراسی ناشی از تمرکز تصمیم گیری‌ها و ایجاد هماهنگی و تبادل تجربیات میـان ساختارهای آموزش عالی، و وفق مفاد «ماده 1 آیین‌نامـۀ پیـاده‌سازی آمایش آموزش عالی کشور - مدیریت اسـتانی مؤسسات آموزش عالی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (ابلاغیه شماره 176143/11 مورخ 1399/08/21 « بدین‌وسیله جناب‌عالی به عنوان "رئیس دانشگاه معین استان خراسـان جنـوبی و نماینـده وزارت علوم، تحقیقـات و فنـاوری در آن اسـتان" منصوب می‌شوید. بدیهی است همۀ مؤسـسات آموزش عالی آن اسـتان به همکاری با آن دانشـگاه برای تحّقق مفاد مندرج در آیین‌نامۀ مذکور موظف‌اند. 
در پیوست این حکم ابلاغیه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا ابلاغ گردیده است. در این ابلاغیه آمده است؛ به منظور پیاده‌سازی هرچه بهتر طرح‌های ساماندهی(مؤسسه و رشته)، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌تواند طرح منطقه بندی و مدیریت منطقه‌ای را درمقیاس استانی برنامه‌ریزی و اجرانماید. طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی به گونه‌ای اجرا شود که اهداف سه‌گانه طرح شامل ارتقای کیفی، پاسخگویی به نیازها و استفاده بهینه از منابع، در یک بازه زمانی مشخص تحقق یابد و طرح ساماندهی در مرحله پیاده‌سازی از انعطاف پذیری لازم برخوردار باشند. در اجرای طرح ساماندهی، دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان برنامه و بودجه کشور و امور اداری و استخدامی کشور همکاری لازم را با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عمل آورند.

آخرین ویرایش۲۸ فروردین ۱۴۰۰