برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی

۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۱ کد : ۱۱۸۴۳ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۰۶۸
جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به همت معاونت فرهنگی واجتماعی دانشگاه بیرجند، دفتر امور زنان و خانواده و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه در محل سالن فرهنگ معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد.
برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت روز زن و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند و با همکاری دفتر امور زنان و خانواده و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به‌ صورت  مجازی برگزار شد.
دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند، ضمن عرض تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و همچنین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی،در سخنانی گفت: خوشحالیم که بانوان دانشگاه در عرصه های مختلف فعالانه مشارکت دارند.
وی ضمن تشکر از دکتر میرکاظمی در زمان مسئولیت خود به معرفی دکتر هما مالکی به‌عنوان مشاور زنان و خانواده پرداخت و برای بانوان دانشگاه بیرجند آرزوی موفقیت کرد. دکتر خامسان در ادامه افزود: هر برنامه‌ای که در حوزه بانوان و خانواده دانشگاهیان باشد، دانشگاه بیرجند در حد توان از آن حمایت خواهد کرد.
در ادامه این جلسه، دکتر علی زنگوئی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن تبریک این اعیاد، به نقش انقلاب اسلامی در ارتقای جایگاه زن اشاره کرد و گفت: بر اساس آیات قرانی قبل از بعثت پیامبر اکرم(ص) جایگاه زن بسیار نازل بود و بسیاری از خانواده‌ها زنان و دختران را زنده به گور می کردند. وی در ادامه افزود: با آمدن اسلام زن مایه افتخار شد و این معجزه بزرگ اسلام بود. معاون فرهنگی و اجتماعی به وضعیت زنان در قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: پس از انقلاب اسلامی جایگاه زنان نیز دچار انقلاب شد. حضور و بروز اندیشمندان و دانشمندان زن که پس از انقلاب اسلامی توانستند به جایگاه واقعی خود برسند را از معجزات انقلاب اسلامی ذکر کرد.
سخنرانی دکتر زینب نوروزی، عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند در خصوص جایگاه زن در ادبیات فارسی، مولودی، اجرای موسیقی سنتی، طنز، اجرای موسیقی پاپ، صندلی داغ و ...... از دیگر بخش‌های این جشن بود.

آخرین ویرایش۱۶ بهمن ۱۳۹۹