به میزبانی دانشگاه بیرجند برگزار شد:

آیین اختتامیه جشنواره روابط عمومی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۹ کشور

۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۵ کد : ۱۲۲۳۸ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۸۸۵
آیین اختتامیه جشنواره روابط عمومی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۹ کشور با معرفی ‏روابط عمومی‌های برتر منطقه ۹ برگزار شد.‏
آیین اختتامیه جشنواره روابط عمومی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۹ کشور

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر ندا شفیعی، سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، ‏تحقیقات و فناوری با تشکر از دبیر منطقه و روابط عمومی‌های منطقه 9 کشور که این جشنواره را برگزار کردند، گفت: ‏امیدوارم در جشنواره‌های آتی با ایجاد عناوین جدیدی در بخش‌های فضای مجازی، اینفوگرافی و موشن گرافی وارد ‏شویم، چرا که در  دنیای امروز لازم است روابط عمومی‌ها به سمت موشن گرافی و تولید خلاقیت حرکت نمایند. وی ادامه ‏داد: روابط عمومی حرفه‌ای باید دارای نیروهای آموزش دیده و متخصص باشد و دارای یک ساماندهی مناسب تشکیلاتی ‏و مدیریت علمی و بروز باشد که در منطقه 9 این مسأله لحاظ شده است و در آینده با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی ‏برای بروز رسانی نیروهای روابط عمومی این مهم محقق خواهد شد.‏
وی با تصریح اینکه رعایت اصول اخلاقی و حرفه‌ای و احساس مسئولیت در قبال مخاطبین  و جامعه از مهم‌ترین وظایف ‏روابط عمومی‌ها است، گفت:  انجام فعالیت‌های پژوهشی و افکارسنجی و اطلاع‌یابی در نظام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری ‏سازمانی و ارتباط مداوم با جامعه مخاطب دانشگاهی از سوی نهاد مدنی روابط عمومی بسیار کمک کننده خواهد بود.‏
وی افزود: روابط عمومی حرفه‌ای می‌بایست از طریق این پل ارتباطی قوی از بهترین ظرفیت‌ها و فرصت‌ها همانند ‏رسانه‌های اجتماعی نوین و دنیای آنلاین به‌خوبی استفاده کند تا ارزش و جایگاه سازمان را به مخاطبین نشان دهد.‏
دکتر شفیعی گفت: در جامعه شبکه‌ای امروز روابط عمومی حرفه‌ای از ارتباطات دوسویه و تعامل با مخاطبین و بکارگیری ‏فناوری‌های نوین ارتباطات و اطلاعات بهره می‌برد که امروزه اکثر روابط عمومی ها از این فضا استفاده نموده‌اند ولی هنوز ‏می توان از این ظرفیت و ارتباط با رسانه‌ها و فضای مجازی بهره‌ بیشتری برد.‏
سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم با اشاره به مغفول ماندن ایجاد آرشیو منسجم از اطلاعات و  اقدامات صورت گرفته در روابط عمومی‌ها گفت: امیدورام روابط عمومی‌ها به شکل جدید در جمع آوری آرشیو برای ثبت اقدامات صورت گرفته و استفاده از آن ‏اقدام نمایند.‏
وی افکار سنجی به‌صورت پژوهش‌های منسجم را از نیازهای یک روابط عمومی حرفه‌ای برشمرد و عنوان کرد: با انجام ‏افکار‌سنجی نیازهای مخاطبان شناسایی خواهد شد و به مدیریت کلان مجموعه کمک کننده خواهد بود.‏
دکتر سامان فرزین، دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری ‏منطقه 9 کشور ضمن خیرمقدم به حاضران در مراسم اختتامیه جشنواره روابط عمومی دانشگاه‌های منطقه 9 کشور و ‏قدردانی از شرکت کنندگان در این جشنواره گفت: داوری آثار رسیده به این جشنواره توسط داوران اداره کل روابط عمومی ‏وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده است.‏
مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، به تعیین برگزیدگان این جشنواره در 4 بخش اطلاع‌رسانی و ارتباط با ‏رسانه، تبلیغات و انتشارات، روابط عمومی الکترونیک و مسئولیت اجتماعی(روابط عمومی و کرونا) اشاره کرد و ادامه داد: در ‏هر بخش به سه روابط عمومی برتر جوایز و لوح تقدیر اهدا خواهد شد، که علاوه بر جوایز اعلام شده یک جایزه ویژه هیئت ‏داوران نیز به یکی از روابط عمومی‌های برتر اهدا می‌گردد.‏
دکتر فرزین با تشکر از همکاران مجموعه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه، تصریح کرد: به‌روزرسانی سایت، برگزاری ‏جشنواره، انتشار فصلنامه از آخرین اقدامات دبیرخانه این شورا  بوده است.‏
وی از روابط عمومی‌های منطقه 9 تقاضا کرد حداکثر تا 27 اسفند 1399 نسبت به ارسال اخبار و آثار خود برای درج در ‏دومین شماره فصلنامه خبری منطقه اقدام نمایند.‏
دبیر شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی‌های منطقه 9 کشور به تولیدات علمی دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌ها ‏باید به عنوان محل توزیع علم و ثروت به‌درستی به جامعه معرفی شوند.‏
وی با درخواست از اداره کل روابط عمومی وزارت مبنی بر مکاتبه‌ای برای تکمیل چارت سازمانی روابط عمومی‌های منطقه ‌‏9 کشور گفت: با مشخص شدن چارت سازمانی از سوی آن مدیریت امکان جذب نیروهای متخصص کارشناسی میسر ‏خواهد شد.‏
در پایان این مراسم روابط عمومی های برتر منطقه 9 کشور در سال 1399 معرفی شدند.‏
در بخش اطلاع‌رسانی و ارتباط با رسانه؛ دانشگاه بیرجند، پارک علم و فناوری خراسان و دانشگاه صنعتی شاهرود به ترتیب ‏مقام‌های اول تا سوم را به‌دست آوردند.‏
در بخش تبلیغات و انتشارات؛ دانشگاه بجنورد و دانشگاه بیرجند مقام اول و دوم را به‌دست آوردند و مؤسسه پژوهشی علوم ‏و صنایع غذایی و دانشگاه تربت حیدریه نیز مقام سوم مشترک را از آن خود کردند. دانشگاه سمنان مقام اول و دانشگاه ‏بجنورد و دانشگاه حکیم سبزواری مقام دوم مشترک و دانشگاه نیشابور مقام سوم بخش ویژه کرونا را کسب کردند. ‏همچنین دانشگاه حکیم سبزواری جایزه ویژه هیئت داوران را به دلیل انجام افکار سنجی در روابط عمومی کسب کرد.‏


لینک دانلود فایل
آخرین ویرایش۱۰ اسفند ۱۳۹۹