از سوی مدیر دانشجویی اعلام شد؛
گزارش اقدامات یکساله مدیریت دانشجویی
به گزارش روابط عمومی و اطلاعرسانی دانشگاه بیرجند، دکتر خزیمهنژاد، مدیر دانشجویی دانشگاه با ارسال نامهای به رئیس دانشگاه بیرجند گزارش اقدامات یکساله این حوزه را اعلام کرد.
مدیر دانشجویی دانشگاه در این گزارش به تغییر ساختار داخلی این مدیریت بهمنظور چابکسازی سیستم و سهولت در ارائه خدمات دانشجویی و ایجاد واحدی به نام واحـد دانشآموختگان اشاره کرد و افزود: در این واحـد 4 نفر از همکاران مشـغول به کار شـدهاند و هر کدام از کارکنان این واحـد، تسویه حساب کلیه امور محوله به این مدیریت(صـندوق رفاه، خوابگاه، تغذیه و صـندوق شـهید مطهری) را همزمان با عنوان تسویه حساب مرکز خـدمات دانشـجویی(که تحت همین عنوان نیز در فرم تسویه حساب دانشـجو درج شـده است) را انجام میدهند.
وی اظهار داشت؛ بهروز شدن انجام تسویه حساب دانشـجویی به محض فعال شدن فرم مربوطه در سامانه سدف بدون نیاز به پیگیری تلفنی یا حضوری دانشجو (در صورت ضرورت با دانشجو تماس گرفته میشود)، اقدام در جهت الکترونیکی شدن خدمات حوزه دانشـجویی از جمله کار دانشـجویی، امور مربوط به صـندوق شهید مطهری، اخـذ شـماره حسـاب یا شـبای دانشـجو در سامانه پویا جهت برگشت مبالغ اضافه و ثبت شـناسه حساب مربوط به بخشهای مختلف تابعه مـدیریت شامل تغـذیه و خوابگاه جهت دریافت بدهیهای دانشـجو به صورت الکترونیکی بخشی از اقدامات این مدیریت است.
دکتر خزیمهنژاد بخش دیگری از اهم فعالیتهای این مدیریت را شامل حضور در جلسات مجازی صـندوق رفاه و پیگیری امور مربوط به ارتقای دو خوابگاه سرو 2 و صدف 2 که با همکاری سه جانبه صندوق، دانشگاه و خیر در شرف اتمام است و پیگیری امور مربوط به خرید و اسـتقرار تجهیزات و صنعتیسازی آشپزخانه مرکزی با همکاری دو جانبه دانشگاه و صندوق رفاه و همچنین تجهیز غذاخوری دختران به 8 گرمخانه که با استفاده از اعتبارات دانشگاه به انجام رسید را اعلام کرد.
دکتر خزیمهنژاد با تصریح اتصال دو سامانه تغذیه و خوابگاه دانشگاه به سامانههای مربوطه در صندوق رفاه از طریق وب سرویس، گفت: با توجه به دستورالعمل سازمان امور دانشجویان و تصمیم ستاد کرونا در سطح دانشگاه، کلیه خوابگاههای دانشجویی(13 بلوک) از 8 اسفند 98 تعطیل شد و با طولانی شدن این تعطیلی و با مجوز دانشـگاه، در دو مرحله (مرحله اول: پلمپ کمدها و صـرفًا انتقال وسایل عمومی اتاق و در مرحله دوم فک پلمپ کمـدها و انتقال وسایل کمدها) توسط پرسـنل امور خوابگاهها و تحت نظارت حراست و با حضور نماینـده دانشـجویان جمعآوری، بسـتهبنـدی و به انبار خوابگاه منتقل شد و به تدریج با مراجعه دانشـجو یا نماینده اتاق وسایل به دانشجویان تحویل گردید.
وی به برگزاری جلسات متعـدد با مدیران خوابگاههای غیردولتی؛ برگزاری جلسه شورای نظارت و ارزیابی بر عملکرد خوابگاههای غیردولتی؛ حل موارد متعدد اختلاف مالی بین دانشجویان و خوابگاهداران که متاثر از تعطیلی خوابگاهها بود و همچنین پیگیری و دریافت اعتبار 400 میلیون ریال از صـندوق رفاه دانشجویان با عنوان حمایت از دانشجویان ساکن خوابگاههای غیردولتی و توزیع آن از طریق امور مالی دانشگاه اشاره کرد.
وی بیان داشت: در این بازه زمانی تعامل با مسئولین بنیاد 15 خرداد و مـدیر پروژه خوابگاهی بنیاد در دانشـگاه و بازدیدهای دورهای و برگزاری جلسات به تناسب نیاز برگزار شده است.
همچنین پیگیری جهت اخذ مجوز و ارسال مسـتندات لازم جهت سـاخت دو بلوک خوابگاهی از صـندوق رفاه و همچنین پیگیری جهت اخذ تسهیلات مربوطه از بانک تجارت، اسـکان محدود دانشـجویان تحصیلات تکمیلی در نیســــمال اول و دوم 00-99 پس از تأییـد دانشــکده و بر اسـاس دستورالعملهای ابلاغی و رعایت شیوهنامههای بهداشتی، انعقاد قرار داد با شرکت زمرد ساحل کویر و توزیع نهار دانشجویی در خوابگاهها از 2 اسفند 99، حضور در کمیته اسـتقبال دانشجویان نوورود به عنوان نماینده حوزه دانشجویی و برگزاری جلسه با مشاورین تحصیلی و برگزاری جلسه مجازی برای داوطلبین آزمون سراسـری 99 با کمک همکاران محترم حوزه آموزشـی و مرکز مشاوره، برنامهریزی و نظارت بر انجام برخی از تعمیرات جزئی و زیباسازی محوطه دو مجموعه خوابگاهی سرو و صدف، نظـارت بر انتقال میز و صـندلیهای غـذاخوری تربیت واقع در پردیس شـهدا به سالن صـدف 2( غذاخوری خواهران) و تجهیز آن به روکشهای جدید بخش دیگری از اقدامات مدیر دانشجویی بوده است.