امضاء توافق­‌نامه همکاری دانشگاه بیرجند و اداره ­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی

۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۵ کد : ۱۲۳۵۷ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۸۸۲
توافق‌­نامه همکاری علمی، آموزشی و فرهنگی دانشگاه بیرجند واداره‌ ­کل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی به امضای رئیس دانشگاه بیرجند و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی رسید.
امضاء توافق­‌نامه همکاری دانشگاه بیرجند و اداره ­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، توافق‌­نامه همکاری علمی، آموزشی و فرهنگی دانشگاه بیرجند و اداره ­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی  امروز یکشنبه 17 اسفند 1399 به امضای دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند و سرهنگ فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی رسید.
این توافق‌­نامه در راستای تدوین دایره‌­المعارف استانی دفاع مقدس به ­عنوان اولین کتاب مرجع استان با موضوع دفاع مقدس و به‌­منظور حفاظت و بهره‌­برداری از آثار و ارزش‌­های دفاع مقدس و ثبت حماسه‌­های جاودانه شهدا و رزمندگان اسلام و آثار آن در شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی و جلوگیری از نابودی و تحریف و یا به فراموشی سپرده­‌شدن میراث گران‌بهای خون پاک ایثارگران اسلام و دستاوردهای دفاع مقدس امضا شده است.

از جمله اهداف این توافق‌نامه می‌توان به گسترش فعالیت­‌های مشترک بین دو نهاد، ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت در سطح دانشگاه‌­ها و مشارکت جامعه دانشگاهی در مباحث علمی و فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس اشاره کرد.
شایان ذکر است؛ در پایان این جلسه، از تلاش‌های اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند که در تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس همکاری دارند، تقدیر شد.

آخرین ویرایش۱۸ اسفند ۱۳۹۹