همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی انجام شد:

تشریح اقدامات مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند در سال ۱۳۹۹

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۲۹ کد : ۱۳۰۶۲ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۰۳۵
به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر سامان فرزین مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند همزمان با بیست و هفتم اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی عملکرد این مدیریت را در سال ۱۳۹۹ تشریح کرد.
تشریح اقدامات مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند در سال ۱۳۹۹

دکتر فرزین، همزمان با روز ملی ارتباطات و روابط عمومی و تبریک فرارسیدن این مناسبت با تأکید بر تهیه اخبار و گزارشات خبری به‌صورت روزانه و درج آن در سایت دانشگاه و ارسال اخبار به وزارت عتف و رسانه‌های دیداری و شنیداری گفت: توسط این مدیریت در سال 1399 تعداد 2450 عنوان خبر، اطلاعیه و گزارش خبری در صفحه اصلی سایت دانشگاه بیرجند درج شده است.
مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه در شبکه‌های اجتماعی دانشگاه در سال گذشته بالغ بر 10400 عنوان خبر، اطلاعیه و ... بازنشر و منتشر شده است.
دکتر فرزین بیان کرد: علاوه بر تهیه و نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی و مکان‌نما در محوطه دانشگاه و گرامیداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی با نصب بنر و پارچه نوشته این مدیریت 12 شماره از ماهنامه الکترونیکی شکوه شرق را منتشر نموده است. همچنین تهیه و انتشار پیام‌ها و بیانیه‌ها، جوابیه‌ها، گزارش‌ها، طراحی و چاپ  بنر، تراکت و چاپ  برشور و کتابچه، فولدر، بروشور و ... از دیگر اقدامات روابط عمومی دانشگاه است.
دکتر فرزین به لزوم ارتباط مداوم، سریع و به موقع با جامعه مخاطب دانشگاهی اشاره کرد و بیان داشت:  در سال 1399 بیش از نیم میلیون( 553 هزار عدد) پیامک از طریق سرشماره‌‌‌های اختصاصی روابط عمومی دانشگاه ارسال شده است.
دکتر فرزین به ارتباط مدام این مدیریت با اصحاب رسانه و چاپ مداوم اخبار، گزارش‌ها و اقدامات دانشگاه در روزنامه‌های کثیرالانتشار، خبرگزاری‌ها  و سایت‌های خبری اشاره کرد و اظهار داشت: طراحی 460 عنوان پوستر در قالب بنر، استند و اسلایدر، طراحی و ساخت اینفوگرافیک و موشن گرافیک، کلیپ وپادکست رادیویی از دیگر فعالیت های روابط عمومی در زمینه طراحی های گرافیکی و ... بوده است.
وی به همکاری این مدیریت با ستاد پیشگیری از بیماری کرونا و تهیه و درج اطلاعیه‌ها، فتوکلیپ، بروشور و توصـیه در فضـای مجـازی، سـایت دانشـگاه، اتوماسـیون اداری و شـبکه اطلاع‌رسانی دانشگاه در جهت رعایت موارد بهداشتی و توصیه‌های مربوطه اشاره کرد و ادامه داد: این مدیریت علاوه بر ارتباط مداوم با ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه، اطلاع‌رسانیمحل برگزاری آزمون‌ها و اعلام توصیه‌های بهداشتی و ... نیز اقدام نموده است.
طراحی، تهیه و نصب استندهای اطلاع‌رسانی در محوطه دانشگاه، ساخت المان در ورودی سازمان مرکزی و نصب بیلبورد اطلاع رسانی، نورپردازی سردرب ورودی، میدان ورودی، کتابخانه مرکزی، آزمایشگاه فلاحی، آزمایشگاه مرکزی بروزرسانی تجهیزات سالن روابط عمومی دانشگاه و تجهیزات سالن بشارت و سالن فرهنگ و شکوه شرق از دیگر اقدامات این مدیریت است.
وی کسب مقام دوم کشوری روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه در جشنواره روابط عمومی‌های وزارت علوم، کسب عنوان روابط عمومی برتر در مبارزه با کرونا و کسب مقام اول و دوم بین روابط عمومی‌های منطقه 9 کشور را حاصل تلاش یکایک همکاران این مجموعه دانست و افزود: براساس انتخابات انجام شده دبیری شورای مدیران روابط عمومی منطقه 9 کشور برعهده مدیر روابط عمومی دانشگاه بیرجند است که در این مدت توانستیم علاوه بر برگزاری یک کارگاه آموزشی ویژه مدیران و کارشناسان منطقه 9 کشور، دو عنوان فصلنامه از اخبار دانشگاه‌های منطقه 9 کشور گردآوری و منتشر شد.
دکتر فرزین در بخش دیگری از سخنان خود به تهیه مصاحبه با معاونان و مدیران دانشگاه اشاره کرد و افزود: در این ایام با مدیران دانشگاه به منظور ارتباط هرچه بیشتر با دانشجویان مصاحبه و جلسات پرسش و پاسخ از طریق لایو اینستاگرام نیز انجام شد.
وی ابراز داشت: سرود اختصاصی دانشگاه برای اولین بار توسط این مدیریت و با همکاری دکتر ذوالفقاری تهیه شد. همچنین در سال گذشته از 40  درس عملی و آزمایشگاهی فیلمبرداری انجام شد.
دکتر فرزین گفت: 43 عنوان خبر پژوهشی و گزارش خبری تولید شده در این مدیریت در سایت وزارت علوم درج شده است که تمامی این اخبار در کانال اطلاع‌رسانی وزارت نیز بازنشر شده است.
دکتر فرزین در این مصاحبه ضمن تبریک مجدد فرارسیدن هفته ارتباطات و روابط عمومی از حمایت‌های بی‌دریغ ریاست محترم دانشگاه تقدیر نمود و در ادامه از همراهی و همیاری کارشناسان مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه قدردانی کرد.

آخرین ویرایش۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰