رونمایی از سامانه آیین‌نامه‌های دانشگاه بیرجند (ساد)

۰۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۴ کد : ۱۳۱۸۹ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۰۵۱
سامانه آیین‌نامه‌های دانشگاه بیرجند(ساد) به‌منظور دسترسی سریع و آسان کاربران به کلیه آیین‌نامه‌ها، شیوه‌نامه‌ها، دستورالعمل‏‌ها و تمامی مجموعه قوانین دانشگاه در یک ساختار سلسله مراتبی بر اساس حوزه‌های ستادی دانشگاه طراحی و راه‌اندازی شد.
رونمایی از سامانه آیین‌نامه‌های دانشگاه بیرجند (ساد)

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر محسن آیتی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند با اشاره به دسترسی آسان و سریع تمامی کاربران به سامانه آیین‌نامه‌های دانشگاه بیرجند(ساد)، گفت: امکان جستجو براساس عنوان، موضوع و متن آیین‌نامه و دسترسی به سیر تاریخی اسناد و ویرایش‌های مختلف به‌منظور بررسی تطبیقی مواد و تبصره‌ها درخلال نسخه‌های متوالی از جمله امکانات این سامانه است. همچنین هویت مستقل مواد و تبصره‌ها و امکان تعریف ویژگی‌ها و امکانات مختلف بر روی هر ماده یا تبصره در این سامانه ایجاد شده است. وی ادامه داد: امکان مدیریت دانش و ثبت نظرات نسبت به مفاد و مواد آیین‌نامه‌ها به‌منظور کسب اطلاعات لازم برای اصلاحات و بروزرسانی آیین‌نامه‌ها و امکان ثبت و دسترسی به اصلاحیه‌ها و الحاقیه‌های مختلفی که در طول سال‌ها برای هر ماده یا تبصره مصوب شده‌اند به‌منظور ردگیری تغییرات مفاد آیین‌نامه‌ها از دیگر امکانات موجود در این سامانه است.
همچنین دکتر محمدحسین خسروی، مدیر امور آموزشی دانشگاه به طراحی و راه‌اندازی این سامانه توسط مدیریت امور آموزشی اشاره کرد و گفت: این سامانه برای اولین‌بار در دانشگاه بیرجند در راستای سند راهبردی و برنامه عملیاتی ایجاد بانک مجموعه قوانین، شیوه‌نامه‌ها و مقررات آموزشی با رویکرد بهبود امور اداری و منابع اجرایی راه‌اندازی شده است.
دکتر خسروی در خصوص تاریخچه ایجاد این سامانه اظهار داشت: در مرحله نخست، آیین‌‏نامه‌‏های حوزه معاونت آموزشی در این سامانه بارگذاری شده است و در ادامه نیز آیین‌نامه‌های سایر حوزه‌ها آماده و بارگذاری خواهد شد.
مدیر امور آموزشی دانشگاه خاطرنشان کرد: ورود به سامانه ساد از طریق آدرس sad.birjand.ac.ir امکانپذیر است.

آخرین ویرایش۰۵ خرداد ۱۴۰۰