در مصاحبه با مدیر  امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه مطرح شد؛

انجام تعمیرات، بهسازی و تجهیز واحدهای دانشگاه در سال ۱۳۹۹

۰۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۷ کد : ۱۳۲۰۲ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۱۸۶
مهندس یعقوبی، مدیر امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه بیرجند در مصاحبه با روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بخشی از اقدامات انجام شده توسط اداره تعمیرات و نگهداری را در سال ۱۳۹۹ تشریح کرد. 
انجام تعمیرات، بهسازی و تجهیز واحدهای دانشگاه در سال ۱۳۹۹

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، مهندس علی یعقوبی، مدیر امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه بیرجند با اعلام بخشی از اقدامات انجام شده در سال 1399 در اداره تعمیرات و نگهداری این مدیریت، گفت: در تعمیرات اساسی خوابگاه‌های صدف علاوه بر تعویض لوله‌کشی  و سیم‌کشی و جابجایی تابلوهای برق اصلاح لوله های آب باران، ایمن نمودن حصار ضلع شمالی و تعمیرات اساسی دو باب سرویس بهداشتی در خوابگاه صدف یک، تعمیرات اساسی دو باب آشپزخانه، حمام و سرویس زیرزمین، اجرای آبنمای ورودی و رنگ آمیزی در خوابگاه صدف 2 نیز انجام شده است. همچنین در خوابگاه صدف 4 بازگشایی پنجره سرپرستی، تعویض لوله‌های آب باران بالکن و ایجاد اتاق فرهنگی و تعویض درب ورودی خوابگاه انجام شده است.
وی ادامه داد: اجرای سقف کاذب حمام زیرزمین و جمع آوری موزاییک سقف سالن و اجرای ایزوگام، تعمیر پنجره اتاق‌ها و درب ورودی خوابگاه و لکه‌گیری گچ سالن‌ها و اتاق‌ها در خوابگاه سرو 2 و رنگ آمیزی در خوابگاه سرو 1 صورت گرفت.
مهندس یعقوبی به انجام تعمیرات زیربنایی در ساختمان جدید دانشکده هنر اشاره کرد و افزود: در ساختمان مقابل رستوران زعفران تعمیرات اساسی انجام شد و با انجام این بهسازی و تغییرات بخشی از این ساختمان تبدیل به سالن بیلیارد گردید.
مهندس یعقوبی اقدامات انجام شده در ساختمان زیست بوم و تعمیرات اساسی در این ساختمان را نام برد و گفت: با اقدامات انجام شده در این ساختمان مرکز ایده‌پردازان نوین آینده(مانا2) در این محل استقرار یافت.
وی همچنین گفت: لکه گیری گچ اتاق‌ها و تخریب دیوار کلاس و اجرای پله‌های ورودی پردیس علوم رفتاری انجام شد و در آزمایشگاه مرکزی نیز لکه گیری گچ اتاق‌ها و سالن و تخریب دیوار و باز کردن ورودی ساختمان از ضلع جنوبی و سیمان‌کاری نمای ساختمان این آزمایشگاه انجام شد.
وی با اشاره به بهسازی محیط داخلی ساختمان پایش تصویری و تعویض درب‌ها، اجرای سوله و تخریب و احداث دفتر اداری جدید در محل انبار مرکزی و ساخت سرویس بهداشتی در نگهبانی ورودی دانشگاه، عنوان کرد: در پردیس علوم پایه کف سازی و رنگ‌آمیزی آزمایشگاه ایکس ار دی، اجرای سرویس بهداشتی در بخش اداری، بهسازی اتاق‌های اساتید و تعمیر کانال‌های تأسیسات جهت اصلاح لوله کشی سرمایش و گرمایش این اتاق‌ها و بهسازی آزمایشگاه فیزیک نیز صورت گرفت.
مهندس یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود  اقدامات انجام شده در سالن سلف مرکزی را برشمرد و اظهار داشت: راهروی ورودی بام بهسازی شد و بام این سالن سیمان‌کاری و ایزوگام شد. همچنین در محوطه دانشگاه اتاقک تجهیز کارگاه ساختمان کتابخانه و خانه شطرنج تخریب شد و میدان فرهنگ ضمن بهسازی تکمیل گردید. 
بهسازی کانال سرمایش و گرمایش سالن امید، تخریب سکوی‌های بتنی منابع گاز سلف خواهران و دانشکده علوم و بهسازی تعدادی از واحدهای استادسرا، اجرای سایبان در تصفیه خانه آب خاکستری، اجرای فنس تصفیه خانه آب خاکستری مجتمع آبی میلاد از دیگر اقدامات انجام شده در طول سال گذشته بوده است. 
در مسجد امام جعفر صادق(ع) نیز کفشداری ایجاد شد و پله‌های ورودی پردیس مهندسی نیز تعمیر گردید. همچنین تعمیرات در سوله عمران شامل ساخت سقف کاذب بود. احداث سقاخانه و بهسازی باغ امیریه از دیگر اقداماتی بود که مهندس یعقوبی نام برد.
همچنین به‌منظور زیباسازی مجموعه دانشگاه رنگ‌آمیزی محوطه مجتمع آفتاب، رنگ‌آمیزی ساختمان کلاس‌های مشترک، رنگ آمیزی آزمایشگاه‌های مکانیک و آزمایشگاه مرکزی، رنگ آمیزی ساختمان زیست بوم، رنگ آمیزی ساختمان‌های دانشکده هنر در محل جدید، رنگ‌آمیزی دانشکده علوم رفتاری و رنگ آمیزی سالن و اتاق‌های ورزشی سالن‎‌های فجر و کوثر انجام شد.
وی در بخش دیگری از این مصاحبه خاطرنشان کرد: تعمیرات و تعویض لوله‌های آب و فاضلاب، همکاری در نصب تابلوهای روابط عمومی، اجرای کانیو مرکز درمان، اجرای منهول‌های سایت دانشگاه، تعمیر سرویس بهداشتی واحد استادسرا دانشکده کشاورزی، تعویض لوله فاضلاب استادسرا، تعمیرات مهمان سرای دانشگاه، تعمیرات کارگاه سفال دانشکده هنر، اجرای پایه‌های میله بسکتبال زمین ورزشی و خوابگاه سرو و تعمیرات در کتابخانه مرکزی بخشی از اقدامات متفرقه انجام شده در سایت دانشگاه است.
مدیر پرتلاش امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی ضمن قدردانی صمیمانه از حمایت‌های ریاست محترم دانشگاه از تلاش‌ها و خدمات شایسته تقدیر یکایک همکاران این مدیریت قدردانی کرد و ادامه داد: شرکت تأسیساتی امین قهستان نیز در این بازه زمانی انجام تعمیرات موتورخانه‌ها، پست‌های برق، دیزل ژنراتورها، چاه‌های آب و اتاق‌های برق، سرکشی هر روزه از تأسیسات دانشگاه و انجام تعمیرات آن و انجام کلیه امور تأسیساتی پروژه‌ها  را برعهده داشته است.

آخرین ویرایش۰۵ خرداد ۱۴۰۰