برگزاری نشست مجازی «از گذشته ادبیات تطبیقی ایران»

۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۴ کد : ۱۳۴۲۶ اخبار دانشکده‌ها
تعداد بازدید:۳۳۳۴
نشست مجازی «از گذشته ادبیات تطبیقی ایران» در گفتگو با حسن جوادی توسط انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در فضای مجازی برگزار شد.
برگزاری نشست مجازی «از گذشته ادبیات تطبیقی ایران»

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، برنامه گفتگو با حسن جوادی عضو هیئت تحریریه نشریه مطالعات بین‌رشته‌ای ادبیات، هنر و علوم انسانی، استاد بازنشسته ادبیات فارسی و ادبیات تطبیقی و ادبیات انگلیسی دانشگاه کالیفرنیا در برکلی، استاد دانشگاه تهران و مؤلف کتاب تأثیر ادبیات فارسی در ادبیات انگلیسی (انتشارات سمت ۱۳۹۶) روز یکشنبه ۲۳ خرداد به‌طور زنده در فضای مجازی برگزار شد.
جوادی در این‌نشست مجازی، از زندگی علمی خود، برنامه آموزشی و استادان دوره کارشناسی ارشد ادبیات تطبیقی دانشگاه تهران در دهه پنجاه شمسی سخن گفت و پس از پرسش و پاسخ، رئیس کارگروه ادبیات تطبیقی و رئیس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران نیز سخنرانی کوتاهی داشت و درباره چشم‌انداز آینده ادبیات تطبیقی در دانشگاه‌های ایران صحبت کرد.    
کارگروه پژوهشی ادبیات تطبیقی یک‌دوره آموزشی جامع ادبیات تطبیقی را برای پژوهشگران و علاقه‌مندان ادبیات تطبیقی راه‌اندازی کرده که در مدت دو سال در بخش‌های مختلف برگزار خواهد شد. هم‌چنین دانشگاه بیرجند با همکاری این‌کارگروه اقدام به تأسیس نشریه علمی مطالعه بین‌رشته‌ای ادبیات، هنر و علوم انسانی کرده که اولین شماره آن به‌زودی منتشر خواهد شد. 
دعوت از صاحب‌نظران بین‌المللی ادبیات تطبیقی و ارتباط با انجمن‌های ادبیات تطبیقی جهان از برنامه‌های آتی این کارگروه است.    

آدرس وبسایت نشریه مطالعات بین‌رشته‌ای ادبیات، هنر و علوم انسانی islah.birjand.ac.ir می باشد.

آخرین ویرایش۲۶ خرداد ۱۴۰۰