با حکم دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

انتصاب رئیس هیأت اندیشه‌ورز در ستاد علم و فناوری استان خراسان جنوبی

۱۷ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۲ کد : ۲۵۷۰۳ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۸۴۳
جلسه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور دبیر و اعضای دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند برگزار شد. در این جلسه با حکم حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند به سمت رئیس هیأت اندیشه‌ورز در ستاد علم و فناوری در استان خراسان جنوبی منصوب شد.
انتصاب رئیس هیأت اندیشه‌ورز در ستاد علم و فناوری استان خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، جلسه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار گردید.
در جلسه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند را به سمت رئیس هیأت اندیشه‌ورز در ستاد علم و فناوری در استان خراسان جنوبی منصوب کرد.
در این حکم انتصاب به دکتر لامعی، رئیس دانشگاه مادر استان آمده است؛ تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی، نظیر احیای تمدن عظیم اسلامی و حضور سازنده، فعال و پیشرو در میان ملتها و کسب آمادگی برای برقراری عدالت و معنویت در جهان، در گرو پیشرفتی همه جانبه در علم و دانش است. شورای انقلاب فرهنگی که مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به عنوان قرارگاه حکمرانی علم و فرهنگ کشور تعیین شده است، در نظر دارد با توجه به تنوع مسائل و تکثر ظرفیت‌ها در استانهای مختلف از حداکثر ظرفیت نخبگانی و تصمیم سازی کشور بهره‌مند گردد. در همین راستا «هیأت‌های اندیشه‌ورز استانی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی» در دانشگاه مادر مرکز هر استان، با هدف تمرکززدایی، حکمرانی شبکه‌ای و مسئله محور، استفاده بهتر از ظرفیتها و مبتنی بر آمایش سرزمین، نظارت و پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزههای علم، آموزش عالی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان تحت نظر ستاد علم و فناوری شورای انقلاب فرهنگی تشکیل خواهد شد. با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجاربتان، به موجب این حکم، جنابعالی که رئیس دانشگاه مادر استان هستید را به عنوان «رئیس هیأت اندیشه‌ورز در ستاد علم و فناوری در استان خراسان جنوبی» منصوب می‌نمایم.
همچنین در این حکم، شرح وظایفی از جمله؛ تدوین نظام مسائل علم و فناوری استان و اولویت‌بندی آن، مشارکت در تدوین اسناد و سیاست‌های علم و فناوری، تدوین برش‌های استانی نقشه جامع علمی کشور، مشارکت نخبگان استان در زمینه میزهای تخصصی ستاد علم و فناوری، راهبری و نظارت بر اجرای مصوبات شورا و ستاد در استان، پایش و رصد و ارزیابی و گزارش وضعیت شاخص‌های علم و فناوری در استان و گفتمان سازی، تبیین و ترویج اسناد و مصوات شورا در استان آمده است.

آخرین ویرایش۱۷ آبان ۱۴۰۲