مراسم بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در دانشگاه بیرجند

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۷ کد : ۲۷۱۴۱ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۷۶۶
مراسم بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی به همت انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی، معاونت فرهنگی و اجتماعی، گروه زبان و ادبیات فارسی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در روز سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ در تالار فرهنگ معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند برگزار شد.
مراسم بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در این مراسم که به مناسبت روز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی، شاعر شهیر قرن ۶ هجری و سراینده منظومه‌های خسرو و شیرین و لیلی و مجنون، با حضور جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزار شد، ابتدا دکتر حسین فرزانه پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بر نقش حکیم نظامی در تثبیت هویت ایرانی و لزوم بزرگداشت مفاخر فرهنگی و شناساندن آنها به نسل جوان تأکید کرد. سپس محمود رمضانی، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، به عزم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بزرگداشت مفاخر فرهنگی اشاره و از همکاری‌های دانشگاه بیرجند با این اداره کل قدردانی کرد.
در ادامه این مراسم، دکتر علی اکبر سام خانیانی، عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی، به ایراد سخنانی درخصوص ایران فرهنگی و گستره آن پرداخت و نامی را یکی از مفاخر ایران فرهنگی بزرگ دانست.
سپس دکتر عباس واعظ زاده، عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی و مدیر امور اجتماعی دانشگاه درباره اهمیت خمسه نظامی، تاثیر آن بر ادبیات فارسی و رواج سنت خمسه سرایی در قلمرو فرهنگی ایران، شامل سرزمین های ایران، هند و عثمانی سخن گفت.

آخرین ویرایش۱۵ اسفند ۱۴۰۲