برگزاری جلسات مشترک نهضت مسئولیت پذیری اجتماعی (نما)ی دانشگاه بیرجند و سازمان زندان های استان خراسان جنوبی

۰۱ مهر ۱۴۰۳ | ۱۲:۴۷ کد : ۲۸۷۸۹ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۲۴
جلسات مشترک نهضت مسئولیت پذیری اجتماعی (نما)ی دانشگاه بیرجند و سازمان زندان های استان خراسان جنوبی برگزار شد.
برگزاری جلسات مشترک نهضت مسئولیت پذیری اجتماعی (نما)ی دانشگاه بیرجند و سازمان زندان های استان خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در راستای فعالیهای نهضت مسئولیت پذیری اجتماعی (نما)ی دانشگاه بیرجند، جلسات مشترک " نما" و سازمان زندان ها، در محل دفتر معاونت پژوهشی و اداره کل زندانهای استان خراسان جنوبی برگزار گردید. در اولین جلسه برگزار شده بین نمای دانشگاه و سازمان زندان‌های استان، دکتر ملیحه فلکی مجری نهضت مسئولیت پذیری اجتماعی (نما)ی دانشگاه بیرجند به رسالت مهم نسل چهارم دانشگاه‌ها که "دانشگاههای جامعه محور" می باشند و نقش آفرینی آنها در جامعه‌، اشاره کرد و گفت: دانشگاه بیرجند بر مبنای شعار اصلی خود که یک دانشگاه جامعه محور است از طریق این نهضت قصد دارد با تعامل با سازمان‌ها و بخش های مختلف بر خدمات‌رسانی به جامعه تمرکزی بیش از پیش داشته باشد.
در ادامه کارشناسان سازمان زندان‌ها در مورد ساختار سازمان زندان ها، نیازهای این سازمان برای حل مسائل و مشکلات با تمرکز و محوریت فعالیت های پژوهشی بیان کردند و خواستار تعامل هرچه بیشتر با دانشگاه بیرجند و همکاری با نهضت مسئولیت پذیری اجتماعی (نما)ی شدند. در انتهای جلسه مقرر گردید برای طرح مباحث تخصصی، جلسه مشترکی در سازمان زندان ها با حضور نمایندگانی از "نما" و مدیران حوزه معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان ها برگزار شود.

در دومین جلسه که در سازمان زندان‌ها برگزار شد نیز دکتر ملیحه فلکی مجری نهضت مسئولیت پذیری اجتماعی(نما)ی دانشگاه بیرجند، دکتر سید مرتضی موسوی معاونت دانشجویی، دکتر محمد اکبری مدیر ارتباط با جامعه و صنعت، دکتر حمید سعادت فر مدیر فاوا، دکتر سعید یوسفی مدیر گروه مهندسی معدن و احمد ضیایی عضو همکار "نما" به نمایندگی از دانشگاه بیرجند حضور داشتند. 
در ابتدای جلسه، دکتر فلکی گزارشی از برنامه ها و اهداف نهضت مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاه و اقدامات انجام شده در این زمینه، ارائه کرد و درخصوص همکاری با سازمان زندان‌ها نکاتی را اشاره کرد. سپس دکتر موسوی به چالشهای حوزه دانشجویی و خوابگاه ها اشاره کرد و در ادامه به بیان ظرفیت های دانشگاه برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به آن سازمان پرداخت. دکتر اکبری به تشریح برنامه دانشگاه در جهت توسعه ارتباط با جامعه و صنعت پرداخت و در این راستا، به اقدامات و ظرفیت¬های موجود در حوزه مهارت آموزی و مرکز نوآوری و شتابدهی و شرکتهای مستقر در زیست بوم دانشگاه اشاره کرد. 
در ادامه جلسه آذرمهری، معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان ها ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران برنامه‌های اجرا شده و تغییرات انجام گرفته در ساختار زندان‌ها در سال‌های اخیر تشریح کرد و سایر مدیران حاضر در جلسه هر کدام به بیان مسائل و مشکلات موجود و تمایل برای استفاده از ظرفیت دانشگاه برای حل این مسائل پرداختند. 
در انتهای جلسه مقرر گردید کمیته های تخصصی مشترک با توجه به پتانسیل بخش‌های مختلف دانشگاه برای همکاری با سازمان زندان‌ها ایجاد شود و برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی توسط دانشگاه برای زندانیان، خانواده‌های آن‌ها، کارکنان سازمان زندان‌ها در دستور کار نما قرار گیرد. انجام طرح‌های پژوهشی و پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی متناسب با نیازهای سازمان زندان‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت کالج دانشگاه، برگزاری کافه کتاب، همکاری با انجمن‌های حمایتی و مرکز مراقبت بعد از خروج از دیگر مواردی بود که درخصوص اجرایی کردن آن بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

کلید واژه ها: نما سازمان زندان‌ها دانشگاه بیرجند

آخرین ویرایش۰۱ مهر ۱۴۰۳