بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند پیشگام در حوزه های فرهنگی و اجتماعی

۱۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۸ کد : ۳۹۵۵ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۴۸۳
سید محمدرضا محمودی زاده مسئول حوزه بسیج دانشجویی شهید مطهری دانشگاه در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بیرجند عنوان کرد: به گفته مقام معظم رهبری، دانشگاه جایگاه تولید علم و عالم و جهت دهی برای پیشرفت و رسیدن به اهداف کشور است.
بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند پیشگام در حوزه های فرهنگی و اجتماعی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، سید محمد رضا محمودی زاده با اشاره به فعالیت ها و اهداف حوزه بسیج دانشجویی گفت: حدود یک ماه است که مسئولیت بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند را برعهده گرفته ام و دانشجویی مقطع کارشناسی رشته شیمی ورودی سال 1395 هستم.

دغدغه مندی برای دانشگاه و مسایل کشور دارم
وی با بیان اینکه دغدغه مندی برای دانشگاه و کشور مهمترین عامل فعالیت در بسیج دانشجویی من بوده افزود: همچنین علاقه شخصی برای فعالیت در حوزه های گوناگون مزید بر آن شد که این مسئولیت را قبول کنم.وی عنوان کرد: قصد داریم در روزهای آتی اولین گروه جهادی دانشجویی استان را  با همکاری دانشجویان متخصص در زمینه های لوله کشی، برق کشی و کاشی کاری را به مناطق سیل زده شمال کشور اعزام کنیم.

اعزام دانشجویان فعال به مناطق سیل زده استان
وی با اشاره به اینکه همچنین بسیج دانشجویی در داخل استان هم برنامه های فرهنگی و اجتماعی زیادی را مدنظر دارد، ادامه داد: با همکاری دانشگاه بیرجند، استانداری و بسیج سازندگی در شهریور امسال اردوهای جهادی خواهران (فرهنگی و اجتماعی) و برای برادران (فرهنگی، اجتماعی و عمرانی) به روستاهای سیل زده استان خواهند رفت. 
وی یادآور شد:  قبلا هم برای کمک در بحث اقتصادی در روستای فیروزآباد نهبندان کارگاه حوله بافی برپا شد که با استقبال فراوانی روبرو شد.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند خاطر نشان کرد: امسال هم در روستاهای حسین آباد و افضل آباد برنامه های خوبی در حد توان انجام خواهیم داد تا این روستاها توانمند شوند.
وی برپایی کلاس های قرآن، کارگاه های اجتماعی و آسیب شناسی و معرفی مشاور برای خانواده های نیازمند در قالب برنامه های یک یا دو روزه را از دیگر برنامه های بسیج دانشجویی در روستاها و طرح ارودهای جهادی دانست.

ستاد استقبال از ورودی های جدید 
محمودی زاده با بیان اینکه هرساله ستاد استقبال از ورودی های جدید با همکاری بسیج دانشجویی، معاونت فرهنگی و معاونت آموزشی برپا می شود، عنوان کرد: امسال هم این برنامه با قوت و قدرت بیشتر و برنامه های متفاوتی در اوایل مهر رقم خواهد خورد. وی خاطر نشان کرد: این ستاد با هدف کاهش استرس و اضطراب ورودی ها برنامه ریزی می شود و از کلیه دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتر استقبال با برنامه های جذاب انجام خواهد شد.
وی ضمن اشاره به کاروان اربعین دانشجویی ادامه داد: از سال 96 با همت بسیج دانشجویی، رئیس دانشگاه و معاون فرهنگی و اجتماعی بزرگترین کاروان اربعین دانشجویی در ایام اربعین فعال شده و برنامه های خاص این ایام را دارد.وی یادآور شد: امسال هم دانشگاه بیرجند برای دومین سال پیاپی کاروان اربعین خواهران را همزمان با کاروان برادران  راه اندازی می کند.

راهیان نور با کیفیت بهتر و قوی تر برگزار می شود
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند بیان کرد: همچنین برنامه راهیان نور که هرساله در دانشگاه برگزار می شود امسال با کیفیت بهتر، کاربردی تر و قوی تر خواهد شد.
محمودی زاده با اشاره به اینکه امسال یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی را در کشور داریم، یادآور شد: برنامه های ویژه برای بصیرت افزایی دانشجویان در کنار کرسی آزاد اندیشی توسط نمایندگان دانشجویان و اساتید برپا می شود تا انتخابات پر شوری داشته باشیم. وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی برای تربیت نیروی انقلابی و نقش آفرینی تخصصی آنها کارگاه های مسئله یابی برپا می کند، افزود: قطعا حل هر گونه مسأله ای در داخل دانشگاه و کشور با همت دانشجویان و افراد فرهیخته و تحصیلگرده نتیجه بخش تر خواهد بود. 

مطالبه گری و نقش آفرینی دانشجویان در مسایل گوناگون
به گفته محمودی زاده بسیج دانشجویی راه را  برای مطالبه گری  و نقش آفرینی دانشجویان برای مسایل گوناگون مهیا می کند. وی  با اشاره به اینکه مکان بسیج دانشجویی این  دانشگاه در سال جدید عوض شد و به مکان جدید کنار سلف خواهران منتقل شد، افزود: خوشبختانه با حمایت بی دریغ رئیس دانشگاه و اداره طرح های عمرانی مکان جدید دارای امکانات مناسبت تری است و قول تجهیز بیشتر آن را هم گرفته ایم. 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند ضمن قدردانی از دکتر خامسان رئیس دانشگاه بیرجند و حجت الاسلام والمسلمین جعفری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و دکتر قادری معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه، خاطر نشان کرد: قصد داریم در چارچوب برنامه های چون فراخوان عکس، نوشته، مقاله، و برگزاری همایش  ویژه ای برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب قدم برداریم.

آخرین ویرایش۱۱ تیر ۱۳۹۸