برگزاری نشست جمع بندی مسایل آموزش عالی خراسان جنوبی

۲۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۶ کد : ۴۰۵۴ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۴۸۲
نشست جمع بندی مسایل آموزش عالی خراسان جنوبی صبح پنج شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ با حضور اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه با حضور رؤسای دانشگاه های خراسان جنوبی برگزار شد.
برگزاری نشست جمع بندی مسایل آموزش عالی خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی در این نشست گفت: امیدوارم بتوانیم دانشکده های اقماری استان که حائز شرایط هستند را تبدیل به دانشکده مستقل کنیم.

وی افزود: تقاضا دارم ردیف بودجه ای مستقلی برای دانشکده پرستاری و مامایی قاین و دانشکده پرستاری طبس قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کسر مبالغی به دلیل طرح توازن را در استانی کمتر توسعه یافته بی مفهوم دانست و خواستار تجدید نظر در این خصوص شد.

دکتر حجت هاشمی رئیس دانشگاه صنعتی نیز گفت: آموزش عالی بسیار کم هزینه و به شدت پر بازده است پس نیاز به توجهی ویژه دارد.

دکتر شفیعی رئیس دانشگاه بزرگمهر قاینات در ادامه گفت: دانشگاه بزرگمهر قاینات نسبت به سایر دانشگاه های استان ردیف بودجه ای کمتری دارد و در طرح توازن نیز هیچ مبلغی به این دانشگاه اختصاص نیافت.

وی افزود: در خصوص بحث جذب اعضای غیر هیئت علمی نیز مشکلاتی داریم.

*خراسان جنوبی مرکز پایلوت جذب دانشجویان افغانی قرار گیرد

دکتر هاشمی رئیس دانشگاه آزاد نیز به قرار دادن خراسان جنوبی به عنوان مرکز پایلوت جذب دانشجویان افغانی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه طبق قانون کلیه ساختمان های آموزش عالی بایستی از 100 درصد تخفیف عوارض ساختمانی از جمله پروانه ساختمانی، بهای خدمات مالیات ارزش افزوده برخوردار باشد، افزود: امیدوارم همچون سنوات گذشته این قانون اعمال شود.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار کرد: یکی از مشکلات این استان مهاجرت پزشکان حاذق بعد از بازنشستگی و برخی اساتید است که با تاسیس بیمارستانی میتوانیم موجب ماندگاری این افراد شود.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی نیز با بیان اینکه سهم آموزش های مهارتی 30 درصد پیش بینی شده است، افزود: سهم فعلی آموزش های مهارتی 12 درصد است که کمتر از مقدار پیش بینی شده است.

دکتر نخعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در ادامه گفت: با توجه به اینکه وظیفه دانشگاه، تربیت مهارتی دانشجویان است پس به اعتبارات بیشتری نیاز دارد.

وی افزود: با توجه به کمبود نیروی انسانی در دانشگاه فنی و حرفه ای تقاضا داریم که امکان گذراندن طرح امنیه سربازی در این دانشگاه برقرار شود.

مهدی زاده رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: کمبود فضای خوابگاهی و آموزشی، کمبود شدید نیروی انسانی اداری مستقر در پردیس ها و کمبود شدید اعتبارات از جمله مشکلات دانشگاه فرهنگیان است.

وی پیشنهاد احیای مراکز تربیت معلم در فردوس و قاین را ارائه کرد.

در ادامه دکتر ناصری رئیس پارک علم و فناوری در این نشست گفت: تقاضا دارم متولی زیر ساخت های داخل هر استان در مجلس مشخص شود.

خوشایند مدیر کل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: متاسفانه طبق قانون فنی و حرفه ای نمی تواند از کمک خیرین استفاده کند که این موضوع بسیار مشکل ساز است.

وی افزود: برای بروز رسانی تجهیزات کارگاهی نیاز به اعتبارات بیشتری داریم.

خوشایند مدیر کل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی اظهار کرد: پیشنهاد میکنم که یک صندوق اعتباری کارآموزی در نظر گرفته شود که کمک های دولت و خیران از آن طریق در اختیار کارآموزان قرار گیرد تا بتوانند وارد بازار کار شوند.

صادقی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز گفت: پیشنهاد میکنم پژوهشکده انار فردوس احیا شود.

وی افزود: امیدوارم در مناطق محروم از راه های میان بر استفاده شود که موجب صرفه جویی در وقت می شود.

آخرین ویرایش۲۰ تیر ۱۳۹۸