به منظور استفاده مناسب از فضای مجازی انجام شد؛

آموزش مباحث نجوم و اختر فیزیک

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۴ کد : ۷۷۸۸ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۵۰۸
به منظور استفاده مناسب از فضای مجازی و با توجه به شرایط موجود، دکتر کاظم نفیسی عضو ‏هیأت علمی گروه فیزیک دانشگاه بیرجند در ارتباط با موضوعات ‏نجومی اقدام به انتشار کلیپ‌های آموزشی  نمود.‏
آموزش مباحث نجوم و اختر فیزیک

‏ ‏به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر نفیسی با ارائه توضیحاتی درخصوص آموزش مباحث نجومی گفت: به منظور آموزش مباحث ‏نجوم و اختر فیزیک کانالی در آپارات  به‌نام «درس‌های نفیس» ایجاد شد. 
دکتر نفیسی در ادامه اعلام کرد: جهت اطلاع‌رسانی مناسب و پاسخ به سوالات احتمالی، یک گروه آموزشی در واتساپ و کانالی در تلگرام به ‏همین نام ایجاد نمودم که مطالب نجومی به زبان ساده در سطح نوجوانان و جوانان هر هفته در قالب کلیپ های  10 دقیقه ای  برای علاقمندان ارائه می شود.
عضو هیأت علمی گروه فیزیک گفت: جایگاه ما در جهان از لحاظ مکانی و زمانی، آسمان شب، حرکت خورشید و ماه و حرکت سیارات و فازهای ماه و پیدایش فصل ها، مقدمات علم نجوم و قوانین فیزیکی و ریاضی، قوانین نیوتون، گرانش، بقا و اندازه گیری نجومی بخشی از این مباحث است.
دکتر نفیسی با اشاره به وضعیت موجود و لزوم ارائه آموزش به دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان علاقمند بیان داشت: نور و پیام آور جهان هستی، منظومه شمسی، خورشید، تولد، زندگی و مرگ ستارگان، کهکشان‌ها، پیدایش و سرنوشت کیهان و احتمال حیات در کیهان از دیگر مباحث مطرح شده است.
شایان ذکر است؛ آموزش کوانتوم پیشرفته، اعجاز ریاضی قرآن، اطلاعات دروس و فایل‌های متعدد آموزشی در این کانال قابل مشاهده است.
وی افزود: برای اطلاع دانشجویان و همکاران و همچنین استفاده از این تجربه ‏جدید این آموزش‌ها قابلیت درج در گروه دروس مجازی دانشگاه را دارا می‌باشد.

لینک کانال آپارات:
https://www.aparat.com/v/UrfXJ

لینک کانال تلگرامی:
https://t.me/naficy_kazem

لینک گروه واتساپ:
https://chat.whatsapp.com/FlhprI07WqvLlvARI4n0ss

 

آخرین ویرایش۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹