بازدید مسئول نهاد رهبری دانشگاه بیرجند از کارگاه تولید ماسک

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۶ کد : ۷۹۸۱ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۵۹۶
حجت الاسلام محمدعلی جعفری مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه بیرجند از کارگاه تولید ماسک در شهر بیرجند بازدید کرد.
بازدید مسئول نهاد رهبری دانشگاه بیرجند از کارگاه تولید ماسک

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، حجت الاسلام محمدعلی جعفری ضمن تأکید بر اهمیت کمک به همدیگر در اسلام، گفت: پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) فرمودند بهترین مردم آنهایی هستند که به مردم منفعت می رسانند، نفع رسانی به مردم در آموزه های دینی ما یک اصل مهم است.
وی با اشاره به رشادت های رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس و نقش زنان در پشت جبهه ها در امداد رسانی و تهیه اقلام خوراکی برای جبهه ها، گفت: آن روزها هم خواهران مساجد را تبدیل به مکانی برای دوخت لباس برای رزمنده ها و محل جمع آوری کمک های مردمی کرده بودند و امروز هم همان روحیه را شاهد هستیم.
مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه بیرجند خدمت رسانی به مردم در قالب دوخت ماسک را یکی از مصادیق نفع رسانی به مردم دانست تا با اقدامات خود گرهی از مشکلات جامعه را باز کنند.
این کارگاه تولیدی که از 12 فروردین راه اندازی شده، تمام ماسک‌های تولیدی خود را تاکنون به صورت رایگان بین مردم توزیع کرده است اما به گفته مسئول کارگاه حالا و بعد از گذشت یک ماه قرار است اتفاق خاصی در این مکان رخ دهد. حدود 12 نفر در این کارگاه در شیفت صبح مشغول بکارند، افرادی که برای نجات جان هموطنانشان با دهان روزه و آن هم در هوای گرم این روزهای اردیبهشت به این کارگاه آمده اند، از اهالی همین محل و یا اطراف هستند
همت اعضای این گروه جهادی در راستای کمک به تولید کشور و از طرفی ایجاد اشتغال برای تعدادی از خواهران باعث شده تا گروه تصمیم بگیرد، از این به بعد بخش زیادی از ماسک های تولیدی را با قیمت پایین و تمام شده یعنی هر دانه بین 1250 تا 1500 تومان در اختیار داروخانه ها، بیمارستان ها و مراکز عرضه قرار دهد تا علاوه بر تامین نیاز کشور، اشتغال کوچکی هم برای تعدادی از خواهران ایجاد شده باشد.
برزگر مسئول این گروه جهادی با بیان اینکه امید است بتوانیم در سال جهش تولید با این اقدام خودمان لبیک به فرمان رهبرمان گفته باشیم، می گوید: «چون عصر ولایت مداری است سعی کردیم گامی در راستای جهش تولید برداریم، تا وقتی کرونا باشد، تولید ماسک خواهیم داشت و بعد آن روند تولید به آنچه نیاز جامعه باشد تغییر خواهد کرد».
وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشورهای غربی و برملا شدن ضعف این کشورها و ماهیت اصلی غرب، می افزاید: « غرب همواره تلاش کرده است تا ایران را مرعوب تکنولوژی خودش کند اما در موضوع کرونا مردم متوجه شدند که با توکل بر خدا و ایمان، و تلاش مردمی و همت خواهران و برادران ایمانی خودمان می توانیم چرخ کشور را طوری به گردش در بیاوریم که مشتی بر دهان آنها باشد».

آخرین ویرایش۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹